Strona: Regulamin / Politechnika Młodego Odkrywcy

Regulamin

red. Bartosz Kowal

Regulamin projektu „Politechnika Młodego Odkrywcy”

  • Założenia:
    1. Nazwa projektu: Politechnika Młodego Odkrywcy.
    2. Projekt współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Działania 3.1. Kompetencje w szkolnictwie wyższym, Oś III Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju w ramach programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014 - 2020 wdrażanego przez NCBiR.
    3. Beneficjentem projektu jest: Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza,  Powstańców Warszawy 12, 35-959 Rzeszów.
    4. Podstawę do wdrożenia Projektu stanowi Umowa o dofinansowanie
      nr 03.01.00-00-U101/17-00 z dnia …………………………… r. pomiędzy PRz a NCBiR.
    5. Biuro Projektu: Wydział Elektrotechniki i Informatyki, ul. M. Skłodowskiej – Curie 8, pokój nr F-304.
    6. Program jest skierowany do uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych w wieku 12-15 lat. W szczególnych przypadkach (np. klasy składające się z uczniów z różnych roczników), po akceptacji kierownictwa projektu, dopuszcza się udział uczniów w wieku 11-16 lat.
    7. Forma zajęć: warsztaty/wykłady/pokazy.
    8. Czas trwania zajęć: 4-6h.
    9. Termin zajęć: zajęcia realizowane w głównej mierze na weekendach jak również w dni powszednie od poniedziałku do piątku. Zgodnie z harmonogramem zajęć.
    10. Liczba uczestników projektu: 402 uczniów (w dwóch edycjach).
    11. Każdy z uczniów może uczestniczyć tylko w jednej formie wsparcia i tylko w jednej edycji programu. Wyklucza się udział ucznia w kilku formach wsparcie, w tym udziału w więcej niż jednej edycji programu.
    12. Liczba uczestników w grupie podczas poszczególnych form zajęć: 5 - 20 uczniów.
    13. Liczba spotkań: 4-5 w roku.
    14. Zajęcia w projekcie „Politechnika Młodego Odkrywcy” realizowanym przez Politechnikę Rzeszowską realizowane będą w Rzeszowie na terenie Uczelni oraz w miejscu wskazanym przez Kierownika projektu (dotyczy wybranych warsztatów), w terminach ustalonych przez Wydziały PRz zaangażowane w realizację projektu, a zatwierdzone przez Kierownika projektu.
    15. Harmonogram/terminarz zajęć zostanie przedstawiony szkołom nie później niż na 10 dni przed pierwszymi planowanymi zajęciami.
    16. Planuje się realizację dwóch edycji programu: 1-sza w roku szkolnym 2018/2019, 2-ga w 2019/2020. Uczestnicy będą rekrutowani do projektu dwuetapowo, osobno na każdy rok szkolny.
    17. Informacje o naborze będą rozpowszechniane wśród uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych, z którymi PRz podpisze umowy o współpracy. Kampania informacyjna będzie prowadzona jednocześnie na kilku płaszczyznach (np. plakaty inf. w szkołach, informacji na stronach internetowych szkół oraz beneficjenta).
    18. PRz w ramach prowadzonego projektu wytypuje szkoły do współpracy (ok. 25 szkół/rok), głównie z bazy szkół obecnie współpracujących, z którymi podpisze formalne umowy o współpracy. Jednostki będą brały udział w procesie rekrutacji w swoich placówkach.
    19. Nabór szkół do poszczególnych edycji będzie odbywał się w czerwcu 2018 i czerwcu 2019. O wyborze szkół do projektu decyduje kolejność zgłoszeń szkół (tożsame z kolejnym numerem umowy).
    20. Dopuszcza się większą liczbę szkół jeśli prognozowana sumaryczna liczba uczniów (na podstawie wstępnych deklaracji szkół) ze wszystkich szkół mieści się w ustalonych limitach Wydziałów. Jeśli liczba zgłoszonych uczniów przekracza te limity to uczniowie będą rekrutowani ze szkół do momentu wypełnienia limitu, a pozostali uczniowie (powyżej limitu) zostaną zapisani na listę rezerwową.
    21. W trakcie realizacji programu dopuszcza się rekrutację uzupełniającą.
    22. Uczniowie, którzy pomyślnie przejdą proces rekrutacji są zobligowani do uczestnictwa w zajęciach. Dopuszcza się nieobecność tylko w wyjątkowych sytuacjach (zdrowotnych, losowych) potwierdzoną odpowiednim zgłoszeniem Koordynatorowi Wydziałowemu przez Opiekuna szkoły/ucznia (pisemnie, e-mailowo, telefonicznie/notatka służbowa) lub dostarczeniem przez ucznia na kolejne zajęcia dokumentu usprawiedliwiającego, który powinien być poświadczony przez macierzystą szkołę.
    23. Zrekrutowany uczeń powinien uczestniczyć w całym cyklu zajęć. Po rozpoczęciu projektu, w losowych sytuacjach dopuszcza się rezygnację ucznia z udziału w projekcie, a macierzysta szkoła ucznia zobligowana jest do zapewnienia zastępstwa dla tej osoby (np. wskazania uczniów z listy rezerwowej).
    24. Uczestnik zobowiązuje się do regularnego, punktualnego i aktywnego uczestnictwa w zajęciach, co każdorazowo należy potwierdzić własnoręcznym podpisem na liście obecności.
    25. PRz zastrzega sobie prawo do zmiany, w wyjątkowych sytuacjach, terminów realizacji poszczególnych zajęć. Informacja o zmianach będzie z wyprzedzeniem udostępniana szkołom za pośrednictwem strony internetowej Projektu lub e-mailowo.
    26. Za wszelkie szkody wyrządzone przez ucznia w sposób umyślny, złośliwy lub nieodpowiedzialny koszty poniosą rodzice lub jego prawni opiekunowie.
  1. Limity miejsc na edycję
    1. Wydział Elektrotechniki i Informatyki
      1. Przewiduje się udział 6 grup uczniów w jednej edycji projektu. Jedna grupa zajęciowa składać się będzie z maksymalnie 6-ciu uczniów, którzy będą samodzielnie realizować proste zadania projektowe w obecności opiekuna w laboratoriach Wydziału Elektrotechniki i Informatyki. Ponadto wezmą udział w jednych, 4 godzinnych zajęciach warsztatowych w odpowiednio wyposażonym obiekcie poza PRz, przy wykorzystaniu laboratorium i rekwizytów dostosowanych do potrzeb tej grupy wiekowej. Każdy z warsztatów na WEiI będzie realizowany w wymiarze 3 godzin lekcyjnych. Zajęcia będą odbywać się 4 razy w roku szkolnym (dwa warsztaty na jedno spotkanie tj. 6h/dzień, w tym jedne warsztaty 4h).
      2. 6 grup x 6 uczniów = 36 uczniów na edycję.
    2. Wydział Chemii
      1. W ramach zajęć realizowane będą 2 bloki, pierwszy dla uczniów w wieku 12-13 lat. Dla 3-ch grup 5-cio osobowych, przewidziano 5 tematów spotkań. 3 grupy x 5 uczniów = 15 uczniów na edycję.
      2. Drugi blok dla uczniów w wieku 14-15. Dla 10-ciu grup 5 os. w grupie, przewidziano 10 tematów spotkań. 10 grup x 5 uczniów = 50 uczniów na edycję
      3. Każda grupa będzie miała 5 spotkań 4h, dla młodszych uczestników jedno spotkanie będzie zawierało jeden temat warsztatów, dla starszych uczestników spotkanie będzie składało się z dwóch dwugodzinnych warsztatów.
    3. Wydział Matematyki i Fizyki stosowanej
      1. Przewiduje się udział 5 grup uczniów podczas jednej edycji projektu. Cykl zajęć dla jednej 20-os. grupy obejmuje 4 spotkania w roku szkolnym. 5 grup x 20 uczniów = 100 uczniów na edycję.
      2. Uczniowie wezmą udział w trzech 6 godz. spotkaniach realizowanych w salach WMiFS PRz oraz jednym 2 godz. spotkaniu w specjalistycznym lab. dostosowanym dla potrzeb dzieci poza PRz. Zajęcia pokazowe i wykładowe będą przeprowadzane dla grupy 20 os., natomiast na potrzeby warsztatów uczniowie zostaną podzieleni na dwie 10-os.grupy.
  1. Przebieg rekrutacji i realizacji zajęć
    1. Politechnika Rzeszowska jest jedyną jednostką odpowiedzialną za rekrutację w ramach projektu, a udział szkół w procesie rekrutacji jest jednym z elementów formalnej współpracy nawiązanej z podmiotem działającym na rzecz edukacji.
    2. PRz będzie prowadziła akcję informacyjno-promocyjną działań w projekcie w szkołach zaproszonych do współpracy, do której przystąpienie będzie dobrowolne po uzgodnieniu warunków wzajemnego współdziałania.
    3. PRz w ramach prowadzonego projektu wytypuje szkoły do współpracy (ok. 25 szkół/rok), głównie z bazy szkół obecnie współpracujących, z którymi podpisze formalne umowy o współpracy. Jednostki (szkoły) będą zobowiązane do wzięcia udziału w procesie rekrutacji w swoich placówkach. Każda jednostka, która zobowiąże się do współpracy będzie zobligowana do:
      • wzięcia udziału w procesie rekrutacji w wyniku, której zrekrutowana zostanie grupa uczniów zgodnie z przyjętymi kryteriami, wskazanymi przez Kierownika projektu,
      • prowadzić akcję informacyjno-promocyjną,
      • dopełnić formalności w postaci zebrania niezbędnych dokumentów rekrutacyjnych i deklaracji uczestników projektu,
      • sporządzić wstępne listy rekrutacyjne (podstawowe i rezerwowe),
      • dopełnić formalności w postaci przygotowania niezbędnych dokumentów, wymaganych przez kierownictwo projektu, do 6 miesięcy po zakończeniu wsparcia.
    4. Rekrutacja uczestników prowadzona będzie w terminie 1.09.2018 r. do 15.09.2018 r. oraz 1.09.2019 r. do 15.09.2019 r.
    5. Proces rekrutacji fizycznie będzie odbywał się w szkołach współpracujących celem umożliwienia zgłoszenia się do projektu wszystkim zainteresowanym uczniom we własnym środowisku dydaktycznym bez zbędnych działań i kosztów, co pozwoli również bez barier na zgłaszanie się do projektu uczniów z niepełnosprawnościami objętych opieką szkoły współpracującej.
    6. Proces będzie nadzorowany i realizowany na terenie szkół przez Kierownika Projektu oraz Koordynatorów Wydziałowych wraz z przedstawicielami szkół, z którymi zostanie nawiązana formalna współpraca. PRz nie przenosi odpowiedzialności za rekrutację na szkołę, a jedynie organizuje cały proces przy udziale tych placówek w ramach dobrej i koniecznej współpracy.
    7. Nabór kandydatów do projektu prowadzony będzie na podstawie formularza rekrutacyjnego (FR) złożonego w formie pisemnej w miejscu i terminie wskazanym przez szkołę. Szkoła przyjmuje wyłącznie FR podpisane przez rodziców (prawnych opiekunów). Spośród złożonych FR spełniających kryteria dostępu, szkoła wraz z Kierownikiem projektu lub delegowanym Koordynatorem Wydziałowym wyłoni uczniów zakwalifikowanych do projektu, oraz dodatkowo 3-5 uczniów na listę rezerwową (w przypadku liczby chętnych przekraczającej liczbę przyznanych szkole miejsc dla uczestników).
    8. Każda szkoła może rekrutować kilka grup, pod warunkiem, że każda grupa będzie zgłaszać chęć uczestnictwa w warsztatach realizowanych na różnych Wydziałach.
    9. W przypadku wolnych miejsc na zajęcia w poszczególnych Wydziałach, dopuszcza się rekrutację dodatkowych uczniów (lub dodatkowe grupy powyżej określonego limitu 3-10 uczniów na szkołę).
    10. Przewiduje się następujące kryteria rekrutacji - kwalifikujące (ocena spełnia/nie spełnia) status ucznia szkoły z którą PRz podpisze umowę o współpracy, wiek 12-15 lat w chwili przystąpienia do projektu, deklaracja chęci uczestnictwa w zajęciach oraz dyspozycyjności w okresie realizacji zajęć, zgoda opiekunów prawnych na uczestniczenie ucznia w zajęciach pozaszkolnych, złożenie kompletnych dokumentów w określonym czasie i miejscu.
    11. Dodatkowo w procesie rekrutacji będzie stosowane kryterium średniej ocen z przedmiotów powiązanych z tematyką warsztatów (tj. Informatyka, Biologia, Chemia, Fizyka, Matematyka) co pozwoli na utworzenie listy rankingowej od najwyższej do najniższej średniej (do 2 miejsc po przecinku). Średnia będzie obliczana na podstawie ocen z wyżej wymienionych przedmiotów ostatniego roku szkolnego (poprzedzającego daną edycję). W przypadku takiej samej średniej decydowała będzie kolejność zgłoszeń w ramach szkoły.
    12. O zakwalifikowaniu do Projektu decyduje poprawność formalna złożonych dokumentów oraz średnia z ocen, o której mowa powyżej.
    13. Komisja rekrutacyjna (Opiekun uczniów z ramienia szkoły, Dyrekcja szkoły, przedstawiciel PRz: Kierownik projektu lub Wydziałowy koordynator) przedstawia listy zakwalifikowanych do projektu w ciągu 3 dni kalendarzowych od terminu zakończenia składania wniosków. Listy podpisuje Kierownik Projektu lub upoważniony przez niego Koordynator Wydziałowy.
    14. Od decyzji nie przysługuje odwołanie.
    15. Ostateczna lista uczestników projektu będzie utworzona po dopełnieniu wszystkich formalności wymaganych projektem, decydujące będzie podpisanie deklaracji uczestnictwa w projekcie i dopełnienie formalności podania danych uczestnika projektu zgodnie z obowiązującym formularzem POWER. Proces rekrutacji będzie przebiegał zgodnie z zasadą równości szans kobiet i mężczyzn, każdy z potencjalnych uczestników będzie miał jednakowy dostęp do zaplanowanych w projekcie form wsparcia bez względu na płeć, niepełnosprawność, rasę, pochodzenie etniczne, wyznanie lub światopogląd.
    16. W przypadku nie zrekrutowania założonej w projekcie liczby uczestników przez szkołę, przeprowadzona zostanie rekrutacja uzupełniająca w tej samej lub innej szkole z która prowadzona jest formalna współpraca w dodatkowych ustalonych terminach i po przeprowadzeniu dodatkowej akcji informacyjno-promocyjnej.
    17. Brak dostarczenia przez uczestników i szkoły wymaganych w regulaminie dokumentów (dopuszczalny termin dostarczenia dokumentów to 3 dni robocze po zakończeniu rekrutacji), może być podstawą do wykluczenia uczestnika lub szkoły z dalszego udziału w projekcie i przyjęciu kandydatów z listy rezerwowej.
    18. Koordynatorzy wydziałowi przedstawią szkołom do konsultacji merytorycznych proponowane treści kształcenia dla prowadzenia warsztatów/wykładów/pokazów.
    19. Uczniowie będą dojeżdżać do miejsca realizacji zajęć/pokazów/wykładów we własnym zakresie (bez refundacji kosztów dojazdu).
    20. Każdy zakwalifikowany do udziału w projekcie (uczestnik projektu) zobligowany jest do złożenia Oświadczenia Uczestnika Projektu (OUP) oraz przekazania zakresu danych osobowych wymaganych przez ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego pełniącego funkcję Instytucji Zarządzającej dla Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, mający siedzibę przy ul. Wspólnej 2/4, 00-926 Warszawa.
    21. Każdorazowo podczas zajęć przeprowadzone zostanie obligatoryjne badanie kompetencji, które ma na celu określenie poziomu znajomości zagadnień teoretycznych i praktycznych dotyczących projektu. Analogiczne badanie zostanie przeprowadzone po zakończeniu, w celu określenia, w jakim stopniu realizacja Programu przyczyniła się do wzrostu poziomu wiedzy/kompetencji uczniów. Badanie polega na wypełnieniu kwestionariusza wywiadu, udostępnionego w wersji papierowej przez Biuro Projektu, a następnie dostarczeniu dokumentu do Biura Projektu. Badanie kompetencji uczestnika projektu jest obowiązkowe.
    22. Szkoła może uczestniczyć w obu edycjach projektu, jednak nie może wielokrotnie zgłaszać tych samych uczestników.
  1. Postanowienia końcowe
    1. PRz zastrzega możliwość odstąpienia od realizacji zadań w Projekcie, gdy liczba chętnych do odbycia zajęć będzie niewielka.
    2. Ogólny nadzór nad realizacją projektu, a także rozstrzyganie spraw nieuregulowanych w Regulaminie należy do Kierownika Projektu.
    3. Sprawy sporne związane z wykładnią i stosowaniem Regulaminu oraz przebiegiem Projektu rozstrzyga PRz.
    4. Regulamin dostępny jest w Biurze Projektu oraz na stronie internetowej Projektu.
    5. PRz zastrzega sobie prawo zmian w Regulaminie w trakcie trwania Projektu.
    6. Wszelkie zmiany Regulaminu będą dostępne za pośrednictwem strony internetowej Projektu.
    7. Regulamin wchodzi w życie z dniem jego podpisania i obowiązuje w okresie do 30.09.2020 r.

Nasze serwisy używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Więcej informacji odnośnie plików cookies.

Akceptuję